Kérjük, hogy mielőtt konzuli információkról szóló oldalunkon tovább halad, az alábbi tájékoztatót gondosan olvassa végig.

 

Németországban jelenleg négy helyen intézheti konzuli ügyeit. 

A németországi külképviseleteket konzuli ügyekben a konzuli ügyfélfogadási időben lehet felkeresni. Az egyes külképviseletek ügyfélfogadási idejéről azok weboldalain tájékozódhat.

A külképviseleteken főszabály szerint személyesen kell az ügyeket intézni. Egyes ügyek postai úton is intézhetők (családi állapot igazolása, külföldi lakcím módosítása, anyakönyvi kivonat beszerzése). Figyelem! A külképviseletnek címzett küldeménye esetén kérjük, mindig írjon kísérő levelet, amelyben kérelmét leírja, valamint telefonszámát és e-mail elérhetőségét megadja. Amennyiben folyamatban lévő ügye van, akkor kérjük az ügyszámot is közölni.

 

Időpontfoglalás

Magyarország németországi képviseletein időpontfoglalást követően tudja ügyeit intézni.

Kérjük az alábbi tájékoztatót az időpontfoglalás előtt figyelmesen olvassa el!

IDŐPONTFOGLALÁS

Berlinonline  (további információ)

Münchenonline

Stuttgartonline

Düsseldorfonline

időpontfoglalási checklist

Az ügyfélfogadási rendszerben az időpontfoglaláskor az alapügyet kell kiválasztani, az ahhoz kapcsolódó egyéb konzuli cselekmények ennek részét képezik. Így például az anyakönyvezéshez szükséges fordítás hitelesítést, vagy aláírás-hitelesítést nem kell külön ügyként megjelölni. Önálló, külön időpontot kell ugyanakkor kérni az egymással össze nem függő ügyek intézésére.

Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. A kiválasztásnál a személyek számánál azt kell jelölni, hogy hány ügyfél ügyét intézik az adott időpontban. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell megadni, és egy főt kell kiválasztani, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie.

Ahhoz, hogy minél több ügyfelet tudjunk fogadni, ügyfeleink segítsége is kell, ezért a kérelmezőknek előzetesen kitöltött adatlapokkal, illetve előkészített anyagokkal kell érkezniük. A konzulátuson a rövid ügyfélfogadási idők nem teszik lehetővé, hogy az ügyfelek a helyszínen kezdjék meg az adatlapok kitöltését. Ezért – a többi ügyfél érdekében – sajnos nem tudjuk átvenni azoknak az ügyfeleknek a kérelmét, akik előkészítetlen dokumentációval, kitöltetlen adatlapokkal érkeznek. Ilyen esetben az ügyfeleknek az ügyintézésre új időpontot kell foglalniuk.

A nehézségek elkerülése érdekében kérjük, hogy a megjelölt időpontra pontosan jelenjenek meg. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy késés esetén az ügyintézést nem tudjuk vállalni, így arra csak újabb időpont foglalásával kerülhet sor!

Kérjük, hogy az időpont visszaigazolását tartalmazó e-mailt hozza magával!

FIGYELEM!

  • Minden ügyfél egy adott ügyre csak egy időpontot foglalhat. Amennyiben valaki több időpontot is lefoglal, valamennyi időpontot külön figyelmeztetés nélkül töröljük annak érdekében, hogy senki ne vehesse el a lehetőséget más ügyfelektől a felesleges foglalásokkal. Amennyiben valaki a lefoglalt időpontjában nem jelenik meg, és előzetesen nem tájékoztatja a távolmaradásáról a konzulátust, annak a további, újabb foglalásait a többi ügyfél érdekében figyelmeztetés nélkül hátrébb soroljuk!
  • A konzulátus ügyintézői a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni.
  • Felhívjuk a figyelmet arra, hogy Magyarország Berlini Nagykövetségének központi számán nem lehet időpontot foglalni, nincs lehetőség általános vagy konkrét konzuli ügyekben érdeklődésre. Kérjük, hogy konzuli ügyben mindig az Ön ügyében illetékes konzulátus telefonszámát hívja.
  • A konzulátus rendkívüli leterheltsége miatt az e-mailekre nem tudunk azonnal válaszolni, ezért türelmüket kérjük. Az e-mail üzenetekre az üzenet beérkezése, illetve azok fontossági sorrendjében kerül sor, figyelembe véve azt is, hogy a nem a konzulátus hatáskörébe tartozó kérdésekre adandó válaszok hátrébb sorolódnak. Az ügyfélfogadás ideje alatt a konzulátus munkatársai telefonon nehezen érhetők el, és általában is jellemző, hogy az érdeklődések nagy száma miatt nagyon leterhelt a konzulátus telefonvonala. Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk mindenkinek a lehető leghamarabb válaszolni.
  • A konzulátus a magyarországi ügyintézést igénylő ügyekben a kérelmeket csak átveszi és továbbítja az illetékes hatóságnak, a további ügyintézésre nincs ráhatása. Ennek megfelelően a Magyarországon folyamatban lévő ügyekben a konzulátus nem tud tájékoztatást adni, ezért kérjük, hogy ilyen megkereséssel ne is terheljék a telefonvonalat, illetve az e-mail forgalmat.

Megértésüket köszönjük!

További speciális információk a Berlini Nagykövetség Konzuli Osztályán történő időpontfoglaláshoz! 

 

Felkészülés az ügyintézésre

A lehetséges ügyintézési módról a „konzuli ügytípusok” menüpont alatt talál további tájékoztatást. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok a kapcsolódó oldalakról letölthetők.

Több ügy egyidejű intézése esetén kérjük, hogy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetén az egyidejűleg elintézhető útlevélkérelem és apai elismerő nyilatkozat – amennyiben az még a német hatóság előtt nem történt meg - megtételének részleteiről is tájékozódnia kell).

Ha a honlapunkon, a konzuli szolgálat és a társszervek kapcsolódó linkjein található tájékoztató nem szolgál egyértelmű információkkal, e-mailben szíveskedjék megkeresni az illetékes külképviseletet az ügyre vonatkozó további kérdéseivel. A Németországban működő külképviseletek e-mail elérhetőségeit lejjebb görgetve megtalálja. 

Kérjük, hogy a honlapról valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le és kitöltött adatlapokkal jöjjön kérelmének beadására. Az ügyintézési idő meghatározásakor azzal számoltunk, hogy az ügyfelek előre előkészített dokumentumokkal, ill. kitöltött adatlapokkal érkeznek. Amennyiben a felhívás ellenére felkészületlenül érkezik, és így az ügyintézési ideje elhúzódik, szíves türelmét fogjuk kérni, amíg a további ügyfeleket kiszolgáljuk.

A konzuli ügyintézés során felmerülő költségeket a helyszínen német EC kártyával, vagy utólag átutalással lehet rendezni. Készpénz elfogadására nincs lehetőség.

 

Az ügyintézés menete

Amennyiben az ügyintézésre való felkészülés során elbizonytalanodik, kérdésével megkeresheti írásban a külképviseletet, hogy pontosan az Ön esetében milyen ügyintézés szükséges. Amennyiben ugyanis a benyújtott kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

A konzuli szolgáltatásnyújtás során felmerülő költség megfizetése az ügyintézés feltétele. Az eljárás csak akkor indul meg, amikor az ügyfél a számláját kiegyenlítette.

 

A konzuli ügyintézést követően

A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a külképviselet nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg (www.magyarorszag.hu).

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében az ügyfél telefonon, e-mailben vagy postai úton kap értesítést. A kézbesítésekre postán, vagy személyes átvétel során kerülhet sor. A kézbesítés módjával kapcsolatos igényét a kérelem benyújtásakor kell egyeztetnie az ügyintézővel, illetve postán beadott kérelem esetén kísérőlevelében megírnia.

Az egyes dokumentumok, okmányok személyes átvételére ügyfélfogadási időben van lehetőség. 

 

Kapcsolattartás a külképviseletekkel, visszajelzés

A telefonvonalak zsúfoltságára tekintettel kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön (a külképviseletek e-mail címeit lejjebb görgetve találja).

A külképviseletek munkatársainak rendkívüli leterheltsége miatt az e-mailekre nem minden esetben tudunk azonnal válaszolni. Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk minden kedves ügyfelünknek a lehető leghamarabb válaszolni. Amennyiben úgy dönt, hogy mégis telefonon kíván ügyével kapcsolatban információt szerezni, úgy kérjük, hogy ügyfélfogadási időn túl, de munkaidőben szíveskedjék a külképviseletet hívni.

 

A németországi magyar külképviseletek elérhetősége és tartományok szerinti illetékessége

Amennyiben Ön Bajorországban él, úgy kérjük, hogy ügyeinek intézése érdekében Magyarország müncheni főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot.

Cím: 81679 München, Mauerkircherstrasse 1A

Telefon: +49 (0) 89 9622 8000

Email: konsulat-muenchen@mfa.gov.hu

 

Amennyiben Ön Baden-Württemberg, Rheinland-Pfalz, Saarland tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország stuttgarti főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot.

Cím: 70178 Stuttgart, Christophstrasse 7.

Telefon: + 49 (0) 711 5532 6921

Email: konsulat.stu@mfa.gov.hu

 

Amennyiben Ön Nordrhein-Westfalen vagy Hessen tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország düsseldorfi főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot.

Cím: Adersstrasse 12-14, 40215 Düsseldorf

Tel.: +49 (0) 211 3021 690
E-mail: consulate.dus@mfa.gov.hu

 

Minden egyéb esetben Magyarország Berlini Nagykövetségének konzuli osztályát keresse:

Nagykövetség Berlin, Konzuli Osztály:

Cím: 10117 Berlin, Unter den Linden 76

(bejárat a konzuli osztályra: Wilhelmstrasse 61)

Telefonszám: +49 (0) 30 203 100

E-mail: consulate.ber@mfa.gov.hu

 

Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, udvariasan történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön véleménye, ezért kérjük, hogy ha észrevétele, véleménye van az ügyintézéssel kapcsolatban, írja meg az érintett külképviselet fent látható e-mail címére. Az elégedett ügyfelek véleményét is örömmel fogadjuk.

Köszönjük, hogy tájékoztatónkat végigolvasta.


 

Konzuli ügytípusok

Miben tud segíteni a konzuli szolgálat? 

Letölthető nyomtatványok

Konzuli költségek és díjtábla

Fontosabb jogszabályok