Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Az Ügyfélkapu elérhetősége: ugyfelkapu.magyarorszag.hu 

Külképviseleten intézhető ügyek:

  • első Ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció)
  • Ügyfélkapu törlése
  • Ügyfélkapu adatok módosítása

Ügyfélkapu regisztrációt bárki kezdeményezhet állampolgárságától függetlenül, ha az alábbi magyarországi nyilvántartások valamelyikében szerepel:

  • személyi adat és lakcímnyilvántartás (SZL),
  • központi idegenrendészeti nyilvántartás (ISZL) vagy
  • elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldön élő természetes személyek nyilvántartása (3NYT). Az SZL-ben és ISZL-ben nem szereplők Ügyfélkapu regisztrációjára csak abban az esetben kerülhet sor, ha az ügyfél hozzájárul a 3NYT-ba való rögzítéshez.

Az ügyintézés során aktív email cím megadása szükséges, amely címre kapja meg az ügyfél az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.

Magyar állampolgárok esetében szükséges dokumentumok ügyfélkapu ügyintézéshez:

  • érvényes magyar személyazonosító igazolvány vagy útlevél
  • magyar lakcímkártya

Külföldi állampolgárok esetében szükséges dokumentumok ügyfélkapu/3NYT ügyintézéshez:

  • érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolvány
  • születési anyakönyvi kivonat
  • lakcímet igazoló dokumentum

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy a tároló elemet tartalmazó állandó személyazonosító igazolvánnyal (Eszig) rendelkező állampolgárok számára lehetőség van otthonról, személyes megjelenés nélkül az első Ügyfélkapu-regisztráció létrehozására, amely szolgáltatáshoz az okmányszám és az egyszeri felhasználásra alkalmas (az okmányhoz tartozó PIN és PUK kóddal együtt átadásra kerülő) regisztrációs kód szükséges. Ezen adatok megadásával elektronikus úton, akár otthonról is végezhetnek Ügyfélkapu-regisztrációt és azzal akár azonnal elérhetnek elektronikus ügyintézési lehetőségeket az állampolgárok, kiváltva ezzel a korábbi személyes megjelenési kötelezettséget.

A szolgáltatás igénybevételére a http://ugyfelkapu.gov.hu oldalon van lehetőség.

2025. január 16-tól az egyfaktoros Ügyfélkapu bejelentkezési mód megszűnik, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatás kerül bevezetésre. Az Ügyfélkapu+ egy emelt szintű, kétlépcsős azonosítási forma, ami azt jelenti, hogy az ügyfélkapu azonosítási formához tartozó felhasználónév és jelszó megadása kiegészül egy a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával. A második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által generált egyszer használatos jelszó biztosítja. Ha a felhasználó nem rendelkezik mobil eszközzel, webes vagy asztali gépre telepíthető hitelesítő alkalmazást is használhat. Az emelt szintű biztonsági bejelentkezést biztosító Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylését a felhasználónak magának kell kezdeményeznie.

További információ az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu és a https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu-plusz oldalakon érhető el.