Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy előzetes telefonos időpontfoglalás mellett 2020. május 18-án (hétfőn) meghatározott ügytípusok tekintetében újra elindul a konzuli ügyfélfogadás.
A személyes ügyintézés újra indulása a következő konzuli szolgáltatásokra vonatkozik:
- magánútlevél és személyazonosító igazolvány kérelmek, amennyiben
- az ügyfél nem rendelkezik másik érvényes magyar úti okmánnyal, ÉS
- a magánútlevél vagy a személyazonosító igazolvány legfeljebb 3 hónapon belül lejárt vagy legfeljebb 1 hónapon belül le fog járni;
FONTOS:
- akinek több mint 3 hónapja lejárt a személyazonosító igazolványa vagy magánútlevele, illetve még több mint 1 hónapig érvényes, azt az átmeneti időszakban nem áll módunkban fogadni.
- gyermek születésének hazai anyakönyvezése + magánútlevél igénylése.
FONTOS:
- kiskorú gyermek okmánykérelme esetében elegendő az egyik szülő személyes jelenléte és a másik szülő két magyar tanú előtt tett, okmány kiállításáról szóló hozzájáruló nyilatkozata;
- házasságban született gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetében elegendő az egyik szülő személyes jelenléte és a másik szülő közjegyző előtt tett nyilatkozata (a kétnyelvű nyilatkozat mintaszövege honlapunkról hamarosan letölthető).
Telefonos időpontfoglalás
A személyes ügyfélfogadás kizárólag telefonon előzetesen leegyeztetett időpont alapján történik.
Ügyfélfogadás: Hétfő, kedd, szerda, péntek: 9:00-12:00
Szerda: 14:00-16:00
Az ügyfélfogadás csütörtökön szünetel!
Időpontot hétfőtől csütörtökig 13:00-16.00 óra között az alábbi telefonszámon lehet foglalni:
+ 49 30 2031 0317
FONTOS: Időpont nélkül érkező ügyfeleket nem áll módunkban beengedni az ügyféltérbe.
Személyes ügyfélfogadás általános rendje:
- kérjük időben, lehetőség szerint 10 perccel az ügyintézés időpontját megelőzően érkezzenek meg, az 5 percet meghaladó késés esetén nem áll módunkban az ügyfelet fogadni (új időpont foglalása szükséges);
- beengedés előre meghatározott időben van, várakozni – a kötelező távolságtartás betartásával – a konzulátus bejárata előtt, az utcán lehet;
- az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak maszkban léphetnek be (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be a konzulátus épületébe, ügyintézés céljából új időpontot kell foglalnia);
- az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérő kizárólag akkor, ha azt hatósági érdek vagy egészségügyi szempont indokolja);
- kérjük az ügyfélfogadó térvben az előírt higiéniai előírások fokozott betartását.
A következő konzuli szolgáltatások tekintetében, a megfelelő személyazonosítást követően, lehetőség van postai úton történő ügyintézésre
(a szükséges formanyomtatványokat itt találja meg):
- hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérelem,
- családi állapot igazolása iránti kérelem,
- anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
- haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
- másolat hitelesítése iránti kérelem,
- hiteles fordítás és fordítás helyességének tanúsítása iránti kérelem.
Postacímünk: Botschaft von Ungarn
Konsularabteilung
Wilhelmstrasse 61
10117 Berlin
A járványügyi helyzet javulásával külképviseletünk fokozatosan bővíteni fogja a konzuli szolgáltatások körét. Ezért kérjük, folyamatosan kísérjék figyelemmel honlapunkat és Facebook-oldalunkat, ahol közzétesszük majd a kibővített szolgáltatások köréről, valamint az időpontfoglalás jövőbeni lehetőségeiről szóló aktuális információkat.
Szíves megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Konzuli Osztály
Berlin