Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy az ügyfélforgalom fokozatos újraindítása keretében nagykövetségünk is csatlakozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium új időpontfoglalási rendszeréhez. Ennek megfelelően a 2020. június 15-ét követő időszakra az új rendszerben on-line lehet időpontot foglalni. Az időpont-foglaló honlap elérhetősége:
https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/home
A honlapon a korábbiakhoz hasonlóan lehet kiválasztani az ügyintézés helyszínét és az ügytípust, de kötelező megadni az ügyfél telefonszámát és email-címét, hogy változás esetén felvehessük a kapcsolatot az ügyféllel.
Június 15-ét követően a következő ügytípusokra lehet időpontot foglalni:
- magánútlevél és/vagy személyazonosító igazolvány kérelem
- születés/házasság/BÉT/haláleset hazai anyakönyvezése
- hitelesítés (aláírás, másolat, fordítás)
Könnyítések a járványügyi helyzetre tekintettel:
- Kiskorú gyermek okmánykérelme esetében elegendő az egyik (magyar állampolgárságú) szülő személyes jelenléte és a másik szülő két magyar tanú előtt tett, okmány kiállításáról szóló hozzájáruló nyilatkozata mintaszövege honlapunkról letölthető https://berlin.mfa.gov.hu/page/uj-nyomtatvanyok;
- Házasságban született gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetében elegendő az egyik (magyar állampolgárságú) szülő személyes jelenléte és a másik szülő közjegyző előtt tett nyilatkozata (a kétnyelvű nyilatkozat mintaszövege honlapunkról letölthető https://berlin.mfa.gov.hu/page/uj-nyomtatvanyok).
- Házasság anyakönyvezése esetén elegendő az egyik (magyar állampolgárságú) fél jelenléte és a másik fél két magyar tanú előtt aláírt meghatalmazása a házasság anyakönyvezésére, illetve nyilatkozata a születendő gyermek családi nevére.
Személyes ügyfélfogadás általános rendje június 15-ét követően:
- FONTOS: Időpont nélkül érkező ügyfeleket nem áll módunkban beengedni az ügyféltérbe;
- kérjük időben, lehetőség szerint 10 perccel az ügyintézés időpontját megelőzően érkezzenek meg, az 5 percet meghaladó késés esetén nem áll módunkban az ügyfelet fogadni (új időpont foglalása szükséges);
- beengedés előre meghatározott időben van, várakozni – a kötelező távolságtartás betartásával – a konzulátus bejárata előtt, az utcán lehet;
- az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak maszkban léphetnek be (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be a konzulátus épületébe, ügyintézés céljából új időpontot kell foglalnia);
- az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérő kizárólag akkor, ha azt hatósági érdek vagy egészségügyi szempont indokolja);
- kérjük az ügyfélfogadó térvben az előírt higiéniai előírások fokozott betartását.
A következő konzuli szolgáltatások tekintetében, a megfelelő személyazonosítást követően, lehetőség van postai úton történő ügyintézésre:
- hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérelem,
- családi állapot igazolása iránti kérelem,
- anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
- haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
- másolat hitelesítése iránti kérelem,
- hiteles fordítás és fordítás helyességének tanúsítása iránti kérelem.
A szükséges formanyomtatványok letölthetők honlapunkról, a kérelemhez csatolják igazolványuk (útlevél, személyi igazolvány) adatoldalának másolatát:
https://berlin.mfa.gov.hu/page/uj-nyomtatvanyok
Postacímünk: Botschaft von Ungarn
Konsularabteilung
Wilhelmstrasse 61
10117 Berlin
Előreláthatólag 2020. augusztus 1-jét követően fogjuk bővíteni a konzuli szolgáltatások körét a következő ügytípusokkal:
- állampolgársági ügyek,
- egyszerűsített honosítás,
- lakcímügyek,
- okirat-beszerzés,
- vízumkérelem.
Szíves megértésüket és együttműködésüket köszönjük!
Konzuli Osztály
Berlin