Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy előzetes telefonos időpontfoglalás mellett 2020. május 18-án (hétfőn) meghatározott ügytípusok tekintetében újra elindul a konzuli ügyfélfogadás.

 

A személyes ügyintézés újra indulása a következő konzuli szolgáltatásokra vonatkozik:

  1. magánútlevél és személyazonosító igazolvány kérelmek, amennyiben
    • az ügyfél nem rendelkezik másik érvényes magyar úti okmánnyal, ÉS
    • a magánútlevél vagy a személyazonosító igazolvány legfeljebb 3 hónapon belül lejárt vagy legfeljebb 1 hónapon belül le fog járni;

FONTOS:

  • akinek több mint 3 hónapja lejárt a személyazonosító igazolványa vagy magánútlevele, illetve még több mint 1 hónapig érvényes, azt az átmeneti időszakban nem áll módunkban fogadni.

 

  1. gyermek születésének hazai anyakönyvezése + magánútlevél igénylése.

FONTOS:

  • kiskorú gyermek okmánykérelme esetében elegendő az egyik szülő személyes jelenléte és a másik szülő két magyar tanú előtt tett, okmány kiállításáról szóló hozzájáruló nyilatkozata;
  • házasságban született gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetében elegendő az egyik szülő személyes jelenléte és a másik szülő közjegyző előtt tett nyilatkozata (a kétnyelvű nyilatkozat mintaszövege honlapunkról hamarosan letölthető).

 

Telefonos időpontfoglalás

A személyes ügyfélfogadás kizárólag telefonon előzetesen leegyeztetett időpont alapján történik.

Ügyfélfogadás:       Hétfő, kedd, szerda, péntek: 9:00-12:00

                                      Szerda: 14:00-16:00

Az ügyfélfogadás csütörtökön szünetel!

Időpontot hétfőtől csütörtökig 13:00-16.00 óra között az alábbi telefonszámon lehet foglalni:

+ 49 30 2031 0317

FONTOS: Időpont nélkül érkező ügyfeleket nem áll módunkban beengedni az ügyféltérbe.

 

Személyes ügyfélfogadás általános rendje:

  • kérjük időben, lehetőség szerint 10 perccel az ügyintézés időpontját megelőzően érkezzenek meg, az 5 percet meghaladó késés esetén nem áll módunkban az ügyfelet fogadni (új időpont foglalása szükséges);
  • beengedés előre meghatározott időben van, várakozni – a kötelező távolságtartás betartásával – a konzulátus bejárata előtt, az utcán lehet;
  • az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak maszkban léphetnek be (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be a konzulátus épületébe, ügyintézés céljából új időpontot kell foglalnia);
  • az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérő kizárólag akkor, ha azt hatósági érdek vagy egészségügyi szempont indokolja);
  • kérjük az ügyfélfogadó térvben az előírt higiéniai előírások fokozott betartását.

 

A következő konzuli szolgáltatások tekintetében, a megfelelő személyazonosítást követően, lehetőség van postai úton történő ügyintézésre

(a szükséges formanyomtatványokat itt találja meg):

  • hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérelem,
  • családi állapot igazolása iránti kérelem,
  • anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
  • haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
  • másolat hitelesítése iránti kérelem,
  • hiteles fordítás és fordítás helyességének tanúsítása iránti kérelem.

 

Postacímünk:           Botschaft von Ungarn

                                      Konsularabteilung

                                      Wilhelmstrasse 61

                                      10117 Berlin

 

A járványügyi helyzet javulásával külképviseletünk fokozatosan bővíteni fogja a konzuli szolgáltatások körét. Ezért kérjük, folyamatosan kísérjék figyelemmel honlapunkat és Facebook-oldalunkat, ahol közzétesszük majd a kibővített szolgáltatások köréről, valamint az időpontfoglalás jövőbeni lehetőségeiről szóló aktuális információkat.

Szíves megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

Konzuli Osztály

Berlin